tisdag 26 maj 2009

Dags för uppdatering!

Nyss storstädat hela lägenheten som en tok!
Ikväll kommer en mäklare och ska ha visning för folk. Skönt att det är rent och städat!

Sista veckan på jobbet här nere i stan också, ska bli så skönt att slippa kliva upp klockan kvart i fem på morgonen!! På fredag är det finito.
Betald semester så gott som hela Juni. WOW. Jag har aldrig haft betald semester någongång! Sedan börjar det jobbas på sjukhemmet i Fränsta.

Oslo, underbara Oslo.
I helgen var jag, Rasmus och Jocke ner och hälsade på ElisabethBettanBea. :)
Vi lånade GPS, tankade full tank i swiften och drog. Skoj!

Väl framme hann vi med ett och annat, massa surr och prat såklart. Men även sjukhusbesök.
Tidigt på lördagsmorgonen väcker Elisabeth mig och säger att hon måste åka på sjukhuset för hon har så ont i magen. Som vanligt när jag är nyvaken fattade jag ingenting.

Jag, Rasmus och Jocke gick runt i Oslo och kikade, knäppte kort och turistade medan vi väntade på svar ifrån Elisabeth.
Himla fint överallt! Parker, blommor, torg. Välskött är ett ord som passar bra.
Det enda negativa var att det var så dyrt. Pizza för minst 200 spänn.

I alla fall, Elisabeth hade en cysta vid ena äggstocken.. Men hon behövdes inte operaras, och fick åka hem på egen risk på eftermiddagen/kvällen.
(Det verkar vara väldigt vanligt det där med cystor. Jag måste jag kontakta sjukhuset igen, för jag har en knöl efter min operation..)

Lördagskvällen tillbringade vi i en jättestor och fin park, med engångsgrill, fläskfile och potatissallad. Okej då, lite alkohol hade vi med oss också.:D

Kanske att jag lägger upp bilder senare.

På söndagen var det dags att åka hemåt igen. Och nu sitter man här, och längtar tillbaka.
Jag trivdes skitbra därnere.

Nu måste jag slänga i mig någon mat. Sedan tänkte jag kika runt lite på stan, bra tidsfördriv.
Rasmus jobbar i Ånge idag, och kommer hem sent..

Hörshej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar