torsdag 15 april 2010

Vad gör man på sin enda lediga dag?

Idag är den enda dagen denna vecka som jag är helt ledig, och vad gör jag?
Ingenting, typ. Har diskat och plockat, tänkte börja vrålstäda men renoveringen av badrummet är FORTFARANDE(!) inte klart. Det känns dumt att städa när det ändå kommer springa "badrumsgubbar" här, och badrumsinredningen som står och är i vägen.
Peppar peppar ta i trä, det börjar hända grejer i badrummet. Igår var de här och la nytt sementgolv. I förmiddags, (när jag endast iklädd trosor och bh stod och diskade) kom det en kille och skulle spackla och måla i taket. Pinsamt läge.
Troligtvis är det färdigt i slutet på nästa vecka. Vore underbart! Kommer kännas otroligt lyxigt med egen toa efter mer än två månaders toa-lånande!:)

Nog om renoveringen, annat nytt är att vi har köpt en ny bil, inte ny-ny bara ny för oss. En volvo v40, -00. Snygg och härlig bil! Något litet som skall fixas till för att den ska bli tipptopp, men jag är supernöjd iaf.:)

Annars har det inte hänt så värst mycket, mycket jobb och promenader/träning. Njuter av vårsolen och glassar omkring i skinnpaj och solbrillor så ofta det går.
Tyvärr väldigt mulet ute idag, jag är inte förvånad-jag är ju ledig. Lyckas alltid tajma mina lediga dagar på skitdagar.:S

Nyss pratat med Elisabeth, så roligt att höra av henne. Jag måste banne mig planera en resa dit för att hälsa på! Jag vill.

Nu har jag velat tillräckligt länge på en promenad, jag trotsar det tråkiga vädret och går ut ändå.
Kan inte sitta inne och häcka hela dagen.:D

Ha´re bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar